FANDOM

Kosmici (Inaczej Rój) są jedynymi oraz głównymi wrogami Komandosów w Alien Swarm. Posiadają oni hunomaidalną formę, oraz wygląda na to że przejęli całą kolonię. W oficjalnej kampanii Alien Swarm Spoczynek Jacoba, komandosi walczą z rojem w Kolonii górniczej.

Drone

Prototyp Robotnika w Alien Swarm Beta

Rój

W Alien Swarm jest na prawdę wiele niebezpiecznych form organicznych. Nie powinno się ignorować żadnej z nich, z różnych powodów.

Biomasa

Technicznie rzecz biorąc, biomasa nie jest prawdziwym wrogiem, Biomasa ma za zadanie blokować nam drogę do innych lokacji w misji, do jej pozbycia używa się min. Miotacz ognia M868,Laser Górniczy, lub
Biomasa

innych broni które mogą spowodować spalenie Biomasy. Zniszczenie Biomasy może się równać z tym że na miejsce mogą przybyć inne wrogie formy, takie jak Pracownicy oraz Strzelce. Zaatakowanie biomasy pięśćmi lub nawet zbliżenie się do niej zada nam obrażenia.

Boomer

Boomer w części przypomina Gonarcha z Half-Life 1, Boomer to duża trój nożna kreatura która jest jak wybuchowy

Boomer

samobójca. Boomer nie stanowi żadnego zagrożenia jeśli zostanie zabity przed jego "nadmuchaniem"; jednak, jeśli się "nadmucha", a potem zostanie zabity, będzie to skutkować uwolnieniem kilku materiałów wybuchowych które eksplodują po pewnym czasie zadając znaczne obrażenia komandosom w pobliżu.

Robotnik

Najczęściej spotykany typ wroga w całym Alien Swarm, najczęściej atakują oni w dużych grupach aby
Robotnik
zrekompensować ich znaczną słabość pod względem zdrowia, są oni również dość podatni na ataki wręcz. Pazury Robotnika są w stanie zadać znaczne obrażenia już po kilku uderzeniach. Staraj się unikać walki z nim na bliskim dystansie.

Brzęczyk

Mały latający insektoid zlatujący najczęściej z góry ekranu. Brzęczyki potrafią być prawdziwym utrapieniem lecz
Brzeczyk
nie stanowią oni dużego problemu w pojedynkę. Zadają oni minimalne obrażenia zwiększające się z każdym większym poziomem trudności, do tego posiadają bardzo mało punktów zdrowia. Jednak, najczęściej atakują oni w grupach od 2 do 5 osobników, po dotknięciu Komandosa przez Brzęczyka, ekran może zacząć się szybko trząść przez którki okres czasu.

Jajo

Technicznie nie są groźne, nie zadają oni żadnych obrażeń, jednak są one zdolne wypuścić pasożyty jeśli Agresor podejdzie zbyt blisko. Niszczenie Jaj które właśnie wypuszczają pasożyta powinno być najwyższym
Jajo
priorytetem, najlepszą metodą na pozbywanie się jaj jest używanie miotacza ognia gdyż podpalone jajo zaczyna wypuszczać podpalone pasożyty które nie stanowią już zagrożenia ponieważ po kilku sekundach od wypuszczenia z płonącego jaja zostają spopielone, nawet jeśli zechcą się skopulować z głową Komandosa, rozpadną się w locie.

Robak

Robaki są małymi, niegroźnymi formami organicznymi które nie stanowią żadnego zagrożenia dla Komandosów,
Robal
żadna broń nie morze ich namierzyć (Oprócz działa tesli), również można je rozdeptać. Nie mylić Robaków z pasożytami.

Owad-Moździerz

Duża, but relatywnie słaba jednostka wsparcia. Owado-Moździerze wystrzeliwują ze swej paszczy 3 groźne ładunki wybuchowe na długie dystanse, prawie jak ulepszona wersja Strzelca. Ich ładunki nie wybuchają
Mozdzierz
natychmiastowo, najpierw przyczepiają się one do ściany lub podłogi, następnie wybuchają po maksymalnie 3 sekundach zadając znaczne obrażenia Graczom w pobliżu. Jeśli nie zostaną one zabite szybko, mogą one wraz z innymi typami kosmitów szybko rozbić oddział i zablokować dostęp do następnej lokacji. Owado-Moździerze są bardzo słabe, oraz na bliskim dystansie stają się bezbronne, dzięki czemu można je zabić każdym typem broni, nawet pięściami.

Pasożyt

Jedna z najgroźniejszych form przeciwników występujących w grze. Pasożyci potrafią zainfekować Komandosa
Pasozyt
utrudniając widoczność oraz zadając obrażenia dopóki zakażenie nie zostanie wyleczone. Jeśli Komandos zostanie zabity przez Pasożyta, jego ciało eksploduje, a ze środka wyskakują dodatkowe pasożyty które potrafią zlikwidować całą drużynę. Jedynie medyczny sprzęt jest w stanie zatrzymać zakażenie, lub Pancerz Elektryczny v45. Łatwo je zauważyć min. przez świecący żółty kolor nawet w ciemnych pomieszczeniach.

Strzelec

Jedna z form która atakuje na odległość. Strzelce wystrzeliwują 4 kule kwasu które są zdolne przelecieć długie
Strzel
dystanse. Są oni słabi, a ich pociski można ominąć poprzez Przewrót. Łatwo ich wyeliminować, nawet w grupach, ale w połączeniu z Robotnikami roju potrafią być prawdziwym utrapieniem dla gracza.

Pancernik

Zdolny pochłaniać najwięcej obrażeń ze wszystkich typów kosmitów, pancerniki posiadają masywne, opancerzone odnóża od których prawdopodobnie wzięła się ich nazwa. Najlepszym oraz najszybszym sposobem na zabicie Pancernika jest atakowanie od tyłu strzelając w żółto-biały "mózg" na jego tyle. Atakowanie frontowe pancernik
Pancernik

a jest nieefektywne i naraża Gracza na doświadczenie jego potężnego ciosu odrzucającego go na znaczną odległość. Lód,Ogień oraz Elektryczność dodatkowo pomagają w pomaganiu pancernika gdyż są one zdolne wyprowadzić go z równowagi i tym samym obniżyć jego tarcze lub całkowicie go unieruchomić dzięki czemu staje się on bezbronny.

Żniwiarz

Duże czerwono-białe formy życia, Żniwiarze potrafią "wypuszczać" małe formy życia przypominające pasożytów
Zniwia
lecz nie przejmujące gracza, a jedynie zadanie mu niewielkich obrażeń. Są oni na prawdę łatwi do zabicia, nie potrafią oni walczyć na bliskim dystansie i preferują trzymać się zdala od walki. Jednak zabicie go równa się wypuszczeniu sześciu dodatkowych istot które mogą zadać znaczne obrażenia po rzuceniu się całej grupy na jednego Komandosa.

Kosmici beta

Główny artykuł:Kosmici beta

W aktualnym katalogu Alien Swarm znajduje się kilka modeli kosmitów występujących w becie z 2006 roku.